Bun. A apărut și „Sincer2”, noul album a lui Neli. Cine-i Neli? SINCER, nici eu știu și nici nu l-am întrebat pentru că sper și vreau să-l descopăr eu, prin muzica lui și poate puțin prin activitatea de pe Facebook, deși există riscul să nu aibă cea mai mare relevanță. Neli are 22 de ani, e cu un an și vreo lună mai mare decât mine și cam de vreun an de zile tot aude lumea de el. A avut interviuri și pe acolo și pe dincolo și mi-a părut mereu un copil, un băiețaș, dar am stat și m-am gândit și mi-am dat seama că și eu sunt la fel, un copil, un băiețaș și de asta îmi place muzica lui. Nu, nu m-a plătit să scriu asta despre el, nici măcar nu l-am întrebat dacă pot să scriu asta despre el. SINCER, mă folosesc de scoaterea albumului său pentru a scrie din nou pe blogul ăsta, peste care s-a lăsat praful de ceva timp, pentru că lenea este prea mare. Sau a fost? Nu știu ce o să fie pe parcurs pe aici, dar știu că albumul lui mi-a dat un inbold de a face ceva, de a scrie din nou, de a mă afirma, m-a făcut să vreau să  urlu din nou la oameni.

Albumul lui are 26 de piese, 26 de compoziții, dintre care un intro, 4 skitt-uri, un outro și 11 colaborări cu alți artiști. Am rămas surprins să văd că intro-ul nu este precum toate celelalte intro-uri pe care le-am ascultat până acum, simple, de un minut și jumate. Intro-ul ăsta are aproape 7 minute! Nu dau nume, dar unii fac 3 piese pe 7 minute. Skitt-urile sunt sugestive, sunt apăsătoare, sunt cu țintă directă și precisă, lovesc exact acolo unde trebuie și ce trebuie. Outro-ul surprinde, doar prin numele său, „Fals”. Eu am crezut că o să vină să demonteze tot albumul, asta fost impresia când am citit pentru prima dată playlist-ul, dar ușor ușor cum ascultam treptat piesele din album, m-a făcut să înțeleg  cum o să fie și outro-ul.

Albumul este calm, așa cum pozează și Neli în videoclipurile de până acum pe care eu le-am văzut. Dar calmitatea asta, din punctul meu de vedere, ascunde o energie, o doză de ură și o dorință de reușită imensă. Se aruncă și niște nume pe acest album, nu neapărat atacuri, mai degrabă niște, hai să le zicem „datorii”, datorii de orgoliu care au trebuit să fie plătite. Neli este și o să rămână controversat, pentru că este un copil energic și plin cu dorința de a reuși și o să reușească, eu așa cred, că este pe drumul cel bun. Periculos drumu pe care el l-a ales, dar îndrăzneț și asta place la public.

Atât cu această recenzie, vă las mai jos link-ul cu melodiile și până data viitoare, AMENTI.

